Miami - Florida Keys - Everglades - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Ralf en Karin - WaarBenJij.nu Miami - Florida Keys - Everglades - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Ralf en Karin - WaarBenJij.nu

Miami - Florida Keys - Everglades

Door: Karin en Ralf

Blijf op de hoogte en volg Ralf en Karin

03 Mei 2011 | Verenigde Staten, Tampa

Hallo Allemaal,

We hebben voor vanacht weer voor een duur hotel gekozen en dus weer met computer. We wisselen zo af en toe af tussen low budget en wat luxer. Zojuist heb ik ook een hotel geboekt voor onze komende dagen weer in Orlando. Online scheelt toch veel met inloop prijzen.
De afgelopen dagen hebben we bijna een rondje gereden. We hadden eigenlijk te weinig tijd om alles goed te doen dus hebben we alleen de belangrijkste dingen gedaan. Wij zijn vooral voor de pretparken gekomen en de rest is bijzaak. Maar toch hebben we leuke dingen kunnen doen. We zijn naar Miami geweest waar we de beroemde ocean drive hebben gereden. Van Miami kregen we het beeld dat het vooral een hele grote badplaats was waar mensen lekker stoer doen op Miami beach, dus zijn we na 1 nachtje al doorgereden naar de Florida Keys. Dit zijn allemaal kleine eilandjes onderaan Florida die met elkaar verbonden zijn door een lange weg. Dit was helemaal geweldig. Echt het Paradijs. Witte stranden, palmbomen, blauw water. Heerlijk. Hier hadden we wel een week kunnen blijven. We zijn helemaal doorgereden naar Key West om de zonsondergang te kijken en zijn toen op 1 van de eilandjes blijven slapen. Gisteren zijn we dan vanuit de Keys naar de Everglades gereden. Daar hebben we een tour door de Everglades gemaakt met een gids waar we veel aligators en schildpadden hebben gezien en er ook veel over te weten zijn gekomen. Dat was ook erg leuk. Vandaag zijn we doorgereden naar Tampa. Halverwege kwamen we nog een outlet winkelcentrum tegen dus daar hebben we ook even een paar uurtjes ingeslagen. Ralf gaat morgen naar Bush Gardens (achtbanenpark). Gelukkig is er ongeveer naast het park een mooi science museum waar Karin zich wel een dag kan vermaken. Morgenavond rijden we weer terug naar Orlando waar 6 dagen Disney en waterparken op het programma staan. En natuurlijk het Nasa space center bekijken. Toen de space shuttle launch zou zijn afgelopen vrijdag was het museum dicht omdat Obama er aan het rondkijken was dus gaan we komend weekend.

We hebben helaas geen feestende amerikanen gezien maar op TV is de hele dag een feestend New York te zien dus helaas hadden we dus beter eerst naar Florida kunnen gaan en dan naar New York. Maar je kunt inderdaad niet alles hebben.

Groetjes Karin en Ralf

• 04 Mei 2011 - 07:35

Carlo En Berdy:

Heey goed dat jullie het overdreven metro Miami Beach achter jullie hebben gelaten. Echt erg he, hoe ze daar paroderen langs de boulevard!

Veel plezier vandaag in Busch Gardens! Ralph gaat zich daar zeker wel vermaken! En Karin ook veel plezier in het museum.

Tot snel!

• 04 Mei 2011 - 18:55

Ilonka En Roy:

nou dat klinkt allemaalgeweldig geniet er van en de groetjes aan mickey

• 05 Mei 2011 - 07:09

Annemie:

ik ben een beetje jaloers op jullie, wat een mooie plekjes bezoeken jullie. Nog veel plezier

gr Annemie

• 05 Mei 2011 - 18:37

Fanny:

klikt goed! ruilen?

• 05 Mei 2011 - 18:46

Diny:

halo daar hoe gaat het zo te zien goed .
    Hier gaat ook alles goed .
    tot ziens.
    Gr. Diny

• 07 Mei 2011 - 07:47

Ilonka En Roy:

mooie foto´s ik vind die tijgerstruik erg mooi kunje die voor me mee nemen ik maak wel een plaatsje in onze tuin!

• 07 Mei 2011 - 07:47