Noord-Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ralf en Karin - WaarBenJij.nu Noord-Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ralf en Karin - WaarBenJij.nu

Noord-Amerika

Door: Karin Koolen

Blijf op de hoogte en volg Ralf en Karin

26 September 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

De afgelopen 3,5 week zijn we op vakantie geweest naar Noord-Amerika. Vanuit Amsterdam zijn we naar Philadelphia gevlogen. Daar sliepen we in een erg gezellig hostel. We bezochten er een mooi kunst museum en gingen naar een honkbalwedstrijd van de Phillies. We zagen een paar gave homeruns en ze wonnen zelfs. Vanuit Philadelphia vlogen we naar Los Angeles. Daar haalde we onze huurauto op en reden meteen door naar de Warner Bros studio’s want we hadden tickets voor een opname van the big bang theory. We haalden het allemaal maar net maar gelukkig mochten we toch nog de studio’s binnen. We gingen door 2 metaaldetectoren en er mochten echt geen foto toestellen of telefoons mee naar binnen. We zaten in het publiek met nog 50 andere mensen. Het was erg leuk om te zien maar soms ook saai. Sommige scenes werden wel 10 keer gedaan om ze van verschillende hoeken te kunnen filmen. Na 3 uur waren er 3 scenes opgenomen. Wel allemaal met de gehele cast. Heel vreemd om die acteurs in het echt te zien. Op het laatst kwamen ze met z’n allen het publiek bedanken en toen we naar buiten liepen zagen we op de cast parking een paar mooie Maserati’s staan. In Los Angeles hebben we ons ook nog in de 2 Disney parken en Universal Studio’s laten vermaken. Daarna begonnen we aan ons rijtje natuur parken in het binnenland van de VS. Als eerste stond de grand canyon op het programma. Helaas zat het weer een beetje tegen. Aan de kust hebben we steeds prachtig weer gehad, 30C en zonnig, maar in het binnenland veel bewolking en rond de 23 C. Die dag was het erg bewolkt en dus hing er een paar wolken in de canyon. Gelukkig waren de andere parken beter te zien en prachtig. We zagen gigantische stenen in monument vally, grote bogen in Arches nationaal park, geweldig uitzicht in Canyonlands nationaal park en veel wolken bij de Bryce Canyon. We wandelde door de canyon van Zion National park voordat we doorreden naar Las Vegas. Dat bleek het disneyland voor volwassenen. Alles was groot, glinsterend en nep. We hebben er een beetje gegokt natuurlijk en zijn er naar een optreden van “the Beatles” geweest. Vooral het oude Vegas met de vintage lichtborden zag er leuk uit. Na een paar dagen was het weer tijd voor de echt wereld en gingen we naar Yosemite Nationaal park. Daar waren nog mooiere uitkijkpunten en zagen we hele dikke Sequoia bomen. Vervolgens zijn we naar San Francisco gegaan. Dat bleek een erg leuke stad met zijn oude trams. Via de kust zijn we terug gereden naar LA. Na een dag achtbanen in six flags voor Ralf en shoppen voor Karin en een korte stop in San Diego voor de orca-show in Seaworld zat onze vakantie er al weer op. Het was weer erg leuk. Deze keer was het naar huis komen heel anders. Je merkt dat je toch al wat nieuwe dingen hebt op gebouwd in Nederland. Over 2 weken krijgen de sleutel van ons eigen huisje in Nijmegen en dus wordt dat ons volgende avondtuur.

• 29 September 2013 - 09:37

Ilonka En Roy:

groetjes van ons 3e

• 01 Oktober 2013 - 12:15

Annemie:

Weer een mooi verslag van een mooie reis
    veel plezier in jullie huisje in Nijmegen